Autentičnost, inovace, hrdost, důvěra a víra v neomezený potenciál jsou hlavními charakteristickými znaky značky Quiksilver. Quiksilver je společnost inspirovaná surfováním, která byla založená v Austrálii a dnes sídlí v Kalifornii. Jde o jednu z největších značek, která prodává oblečení, doplňky a vybavení na surfování a další „boardové“ sporty.
Historie značky
Značka Quiksilver vznikla v roce 1969 v australském městě Torquay. Založili ji dva kamarádi, kteří milovali surfování – Alan Green a John Law. Alan působil jako výrobce neoprenů, který přišel s nápadem začít prodávat také plavky a šortky pro surfaře. Jeho produkty se staly mezi surfaři velmi oblíbené.
Kvalita, funkčnost a jednoduchost
Alan a John uvedli na trh produkty, které jsou surfařům šité na míru. Vymysleli střihy, které jsou anatomicky navrhnuté tak, aby kopírovaly každý jejich pohyb. Navrhli šortky vyrobené z odolné lehké látky, která je extrémně rychleschnoucí. Vytvořili design, který je jednoduchý a čistý, ale zároveň 100% funkční.
Quiksilver dnes
Quiksilver není pouze značkou pro surfaře, ale také pro všechny milovníky mladé, svěží, ležérní módy, outdooru a svobody. Za více jak čtyřicet let se Quiksilver stal jednou z nejúspěšnějších nadnárodních společností na světě specializujících se na surfing. Společnost sponzoruje přibližně 500 profesionálních a amatérských surfařů, skateboardistů, snowboardistů a další zvučná jména jako Tony Hawk, Kelly Slater nebo Jack Johnson.
Úspěch značky Quiksilver
Renomé surfařských šortek Quiksilver se rychle rozšířila po australském pobřeží, a díky tomu rostla také poptávka. Značku znala téměř celá Austrálie. Všichni profi surfaři v 70. letech nosili kraťasy Quiksilver. V roce 1976 společnost expandovala do USA, v roce 1984 také do Evropy, Brazílie, Japonska, Jížní Afriky, Turecka a Asie. O sedm let později vznikla podznačka Roxy, která je určená pro všechny mladé a aktivní ženy. Prvním produktem byla edice funkčních plavek, poté následovalo dámské sportovní oblečení, džíny či výbava na snowboard.
Název a logo
Když Alanova manželka Barbara četla jednu knihu, narazila na výraz „quicksilver“, který popisoval „něco nepolapitelné, tekuté a měnící se“. Tento termín je odvozený od názvu starých alchymistů a označuje proces přeměny kovu na zlato. V přeneseném významu to bylo to, o co se snažil také její manžel. Chtěl z kvalitní látky vyrobit prvotřídní produkty. A tak se zrodil název Quiksilver. Logo tvoří masivní vlna a hora pokrytá sněhem – symbolizuje dokonalost a autentičnost. Logo bylo inspirované slavným japonským dřevorytem zachycujícím tajfunovou vlnu a horu Fuji.
Quiksilver dnes
Quiksilver není pouze značkou pro surfaře, ale také pro všechny milovníky mladé, svěží, ležérní módy, outdooru a svobody. Za více jak čtyřicet let se Quiksilver stal jednou z nejúspěšnějších nadnárodních společností na světě specializujících se na surfing. Společnost sponzoruje přibližně 500 profesionálních a amatérských surfařů, skateboardistů, snowboardistů a další zvučná jména jako Tony Hawk, Kelly Slater nebo Jack Johnson.